دسته‌بندی نشده

گل رز جاودان چیست؟

گل رز جاودان یا گل ابدی چیست؟ تا به حال به داشتن گل رزی زیبا و جاودان فکر کرده اید؟ گل رزی همچون رز داستان رویایی دیو و دلبر. گل رز جاودان، رز ماندگاری است که با وجود آن می‌توانیم بگوییم که دوران پژمرده شدن گل‌های طبیعی و زیبایتان که عمر کوتاه نقطه ضعف اصلی آنها محسوب می شود به پایان رسیده است! در فروشگاه e-rose شما می توانید بهترین قیمت گل رز ابدی برای خرید و سفارش  گل رز جاودان و همچنین گل ارتانزيا جاودان و  یا هورتانسیا به رنگ های قرمز ، ابی ، بنفش ، مشکی ، هفت رنگ سفارش بدهید و ما ارسال رایگان به کل کشور داریم، ارسال در تهران و کرج در همان روز سفارش انجام می شود.

از این پس ما می‌توانیم گل‌های طبیعی شاخه بریده و یا شاخه کوتاه و بدون شاخ و برگ را به مدت طولانی و بدون نیاز به مراقبت خاصی اعم از آب و خاک و نور در خانه و یا اتاقمان و یا حتی در محل کار نگه داریم.

رزهای جاویدان در صورت مراقبت های لازم بیش از پنج سال زنده بمانند و با گذشت زمان زیبایی و شادابی شان را از دست نمی‌دهند همچنین عطر گل‌ها هم تا دو یا سه هفته دوام دارد. علاوه بر آن این نوع گل ها گرده تولید کرده و آلرژی زا نیستند.

 گل رز جاودان چیست؟

گل‌ رزهای جاودان ظاهری کاملا طبیعی داشته و دارای گلبرگ های تازه و نرم و ظریف هستند. این نوع گل های جاودان امروزه به صورت شاخه ای و همراه با برگ و یا بدون آن، در رنگ های مختلف (حتی دورنگ یا رنگین کمانی) و یا به شکل قلب نیز تولید می‌شوند.

تراریوم-جاودان

تراریوم رز جاودان

گل رزهای جاودان با بسته بندی‌ و باکسهای شکیل و متفاوتی در تعداد و دیزاین مختلف برای مناسبت‌هایی مانند مراسم عروسی، خواستگاری، تولد، سالگرد ازدواج، روز ولنتاين و عشق یا روز زن و مادر همچنین به عنوان هدیه به دوتان و همکاران و مدیران نیز مناسب است.

مدت زیادی نیست که این گلهای زیبا و جاودان به بازار ایران وارد شده اند، مرکز اصلی تولید رزهای جاودان کشور اکوادور واقع در آمریکای جنوبی است که تولید کنند نود درصد رز جاودان در جهان می باشد.

رزهای جاودان مجموعه Erose از نوع رزهای با کیفیت هلندی بوده و تمامی آنها با کیفیت بالا، ساخت کشور هلند بوده و وارداتی میباشند.

البته کشورهای دیگر هم درحال تولید و فروش عمده گل رز جاودان کرده اند و پیش بینی می شود که تا چند سال آینده فروش این نوع گل ها بسیار بیش تر از قبل شده و مردم از آن ها استقبال بیش تری کنند. یکی از کشورها کره ی جنوبی است که با فناوری ساخت گلهای جاویدان توانسته گل های دیگری نیز مانند گل میخک جاودان، گل پیونی جاودان، گل لیلیوم جاودان، گل هورتانسیا جاودان، گل قیفی و داوودی جاودان را با عمر طولانی و بدون نیاز به شرایط نگهداری خاص، تولید کند.

در کل میتوان گفت امروزه علاوه بر انواع گل رزهای هلندی و مینیاتوری، تنوع بالایی از گل ها و گیاهان طبیعی از جمله شکوفه هورتانسیا، گیاه اسپراکوس و گونه های متنوعی از گیاهان سبز زینتی را جاودان می شوند و به صورت گسترده در محصولاتی مانند اکسسوری، انواع باکس گل و قاب های گل، دسته گل عروس، فرش و دیوار گل و انواع گیفت و هدایای شرکتی، جهت لوکس سازی آنها استفاده میشود.

گلهای جاودان از نظر ظاهر و بافت شبیه به گلهای تازه و طبیعی هستند اما نیازی به آبیاری و نگهداری مانند گل های تازه ندارند و عمری طولانی داشته و برای سالیان طولانی ماندگار هستند. همچنین باید گفت که فرآیند ساخت این گل‌های رز جاودان در کشور ما هم صورت می‌گیرد اما تفاوت های کمی نسبت به مدلهای وارداتی دارد.

گل رزهای جاودان در کشورها با رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه بازار می‌شود که یکی از شناخته شده ترین برندها در دنیا برند رزآمور Roseamor می‌باشد که ما در مجموعه e-rose.ir رزهای این برند با کیفیت را نیز موجود داریم.

تاریخچه گل رز جاودان

اولین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی، به طور اتفاقی این نکته که گلبرگ های گل با غوطه ور شدن در موم پارافین، دیگر خشک نمی شوند و طراوت خود را تا مدت ها حفظ می کنند کشف شد!

این فرایند بعدها توسط کمپانی هایی مانند آمور برای ایجاد رزهای جاودان استفاده شد. کمپانی آمور و کمپانی های دیگر از این دست، با افزودن مواد بیشتر به پارافین و مراحل بیشتر به پروسه تولید و اختصاصی کردن آن، توانستند رزهای جاودان و زیبایی که اکروزه عرضه میشوند را تولید کنند.

این فرایند با حفظ تازه و طبیعی بودن گل، از پژمرده و خشک شدن آن جلوگیری میکند. همچنین امروزه انواع رنگ های گل رز جاودان تولید شده است و شما حتی میتوانید رزهایی با دو رنگ و یا رنگین کمانی داشته باشید!

 

روش نگهداری رز جاودان(یا هرنوع گل جاودان دیگر

گلهاى جاودان شرایط مراقبت آسانی دارند و اگر شرایط نگه داری این گلها مناسب باشد، معمولا تا پنج سال زنده می‌مانند و میتوان از آنها نگهداری کرد. البته مدل‌های ایرانی عمر کوتاه تری نسبت به انواع وارداتی درجه یک این گل دارند.

در ادامه مواردی برای نگهداری و افزایش طول عمر رز های جاودان ذکر میکنیم که البته ابن موارد برای نگهداری هر نوع گل جاودانی که شما خریداری میکنید نیز کاربرد دارد و سبب افزایش طول عمر گل می شود.

 

  •  گلهای جاودان اغلب در باکس شیشه ای یا شفاف قرار می‌گیرند پس لازم است که هنگام جا به جا کردن این باکسها بسیار دقت کنید و همچنین نباید به هیچ وجه گل رز را از باکس شیشه ای جداکرد، و لازم است که فضای بالای باکس نیز خالی بماند و وسیله ای روی باکس رز قرار ندهید.
  • از لمس گل ها خودداری کرده زیرا لمس آن ها باعث می سوند که به مرور مواد روی گلبرگ ها از بین بروند و در این صورت گل جاودان شما زودتر خراب میشود. علاوه بر آن باید مراقب باشید که به گل ها فشار یا ضربه ای وارد نشود.
  • نباید به گل‌ها آب بدهید زیرا این رزهای جاودان هیچ نیازی به آبیاری ندارند و حتی نیاز نیست که آب را روی آن اسپری کنید. از هرگونه تماسی با آب پرهیز کنید. با اینکه این گلها ظاهری شبیه به گلهای طبیعی دارند، اما نباید هیچگونه تماسی با آب داشته باشند. زیرا آب موجب از بین رفتن فرآیند خاصی که برای خشک کردن آنها به کار گرفته شده میشود و با از بین بردن عناصر، سبب تخریب ظاهر و کاهش ماندگاری گلهای جاودان می‌شود.
  • دما و رطوبت هوا برای نگهداری این دسته گلها که جاودان میباشنذ بسیار مهم بوده  و بر روی کیفیت رز جاودان تاثیر مستقیم دارند و باید بدانید که نباید رز جاودان را در رطوبت هوای زیاد نگه دارید. بهترین میزان رطوبت برای این نوع گلها، رطوبت پنجاه درصد می باشد.
  • گلهای جاودان باید در دمای محیط نگه داری شوند و نباید در مقابل گرمای شدید قرار بگیرند.
  •  نور مستقیم خورشید موجب پژمرده شدن و ازبین رفتن گل جاودان می‌شود، پس لازم است که آن را مقابل نور مستقیم خورشید نگذارید. رزها را تحت تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. این رزها به خوبی خشک شده‌اند تا رنگ و ظاهر خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند، پس باید توجه داشته باشید که قرار دادن این گلهای جاودان در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند سبب رنگ پریدگی و شکستن گلبرگ‌ها شود.
  • گل جاودان را از مواد شیمیایی مانند رنگ و رزین یا.. دور نگه دارید.
  • گرد و غبار موجب کوتاه شدن عمر گلهای جاودان می شود پس تا حد امکان درب باکس گل جاودان را بسته نگه دارید و اگر گرد و غبار روی گل نشست، آن را به آرامی و با فشار هوای کم و خشک و خنک تمیز کنید. شاید کلیدی‌ترین راه نگهداری از این گل‌ها تمیز نگهداشتن آنها است. با استفاده از وسیله ای مانند سشوار میتوانید ماهی یکبار گلهای جاودان را تمیز کنید.
  • رزهای جاودان را در داخل خانه نگهدارید. در زیرا فضای خارجی منزل مشکلات مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شکل چشمگیری سبب کاهش عمر و ماندگاری رزهای جاودان شوند. عواملی مانند گرد و غبار، رطوبت، باد، تغییرات دمایی و نور از جمله خطرات تهدید آمیز برای گلهای جاودان به شمار می‌روند. به همین علت، بهترین راه برای نگهداری از این گلها این است که همواره آنها را در داخل خانه قرار دهید.
  • گلهای جاودان را در مکان خشک و خنک قرار دهید. در هر خانه‌ای، مکان‌های مشخصی قرار دارند که در مقایسه با سایر نقاط، هوای آنجا مرطوب‌تر است؛ نقاطی مانند حمام و آشپزخانه که بدون شک چنین نقاطی برای نگهداری از گلهای جاودان اصلا مناسب نیستند، زیرا رطوبت بالای هوا می‌تواند طول عمر رز جاودان را کاهش دهد.
  • از تحت فشار قرار دادن و فشردن، خرد کردن و یا تا کردن گلبرگ‌ها اجتناب کنید. هرچند که این رزها تحت فرآیندهای بخصوص ماندگار شده اند، اما همچنان گل طبیعی به شمار می‌روند، درنتیجه اینکارها سبب شکستن و پژمردگی این گلها میشود.

 

فرآیند تولید رزهای جاودان

روند جاودان کردن گل رزها در مقایسه با فرآیند خشک کردن  معمولی آنها در خانه کاملا متفاوت است. زیرا برای خشک کردن گل در حالت معمول، تنها لازم است که گل را برای چندین روز به صورت برعکس آویزان کنید و صبر کنید تا گل آب خود را از دست بدهد، سپس بعد از چند روز رز شما کاملا خشک خواهد شد و شما یک دسته گل رز خشک دارید که رنگ زیبای خود را از دست داده و به راحتی می‌شکند. اما برای آماده سازی یک گل جاودان باکیفیت، آن را در اوج زیبایی خود از شاخه جدا می کنند و سپس گل شاخه بریده را در مخلوطی از گلیسیرین و سایر عناصر قرار می دهند تا رطوبت به گیاه بازگردانده شود و شیره از دست رفته گل را از گلبرگ‌ها تا ساقه تامین ‌کند. بعد  از اتمام روند جاودان سازی گل‌ها، آنها را با رنگهای متنوع رنگ آمیزی میکنند.

ساخت  گل رزهای جاودان به تجهیزات پیشرفته ای نیاز داشته و دارای فرآیند پیچیده ای است اما برای آشنایی بیشتر با این نوع گلها بخشی از مراحل آن را در این متن ذکر میکنیم.

ساخت هر گل رز جاویدان حدود یک هفته طول کشیده و برای ساخت آن از گلهای مقاوم، عالی و اصلاح شده‌ استفاده می‌شود. سپس وقتی که رزها به اندازه‌ کافی شکفته شدند، آنها را از  شاخه جدا کرده و به کارخانه میبرند تا با گذراندن مراحل خاصی، رنگ و تازگی خود را در طول مدت زیاد حفظ کند.

  • در مرحله اول نیاز است که رطوبت گل گرفته شود و برای آن گل را در ماده ای ترکیبی و دارای اتانول قرار می‌دهند که در این حالت رنگ گل هم از بین رفته و به رنگ سفید درمی آید.
  • در مرحله ی دوم با قرار دادن گل در ماده ای دارای گلیسرین، رنگ و مواد مخصوص گل ها را به رنگ دلخواه درمی آورند و اقداماتی برای زیاد کردن ماندگاری آن هم صورت می‌گیرد.
  • در مرحله ی سوم برگ و گلبرگ های گل بررسی می‌شوند و در نهایت گل‌ها به مرحله ی توزیع در بازار می‌رسند که از نظر رنگ و شادابی و سالم بودن گلبرگ ها بدون نقص هستند.
  • در آخرین مرحله  گل ها درون باکس‌های شیشه ای یا شفاف با ساقه و یا در جعبه های کوچک بدون ساقه قرار می‌گیرند. جنس این باکس ها معمولا پیرکس است و طوری طراحی شده اند که گل را در مقابل گرد و خاک، ضربه و جریان هوای گرم و سرد و رطوبت سالم نگهدارند. البته شکل و تنوع باکس ها زیاد است و همچنین تعداد متفاوتی از گلهای جاودان نیز می توانند در باکس قرار بگیرند. همچنین از گلهای جاودان برای تولید دسته گل عروس، تابلو دیواری، قاب، گیره مو و …هم استفاده میشود.

روند جاودان سازی و حفظ رزها ماندگاری ظاهر، طراوت و تازگی گل را تضمین میکند و در عین حال آن را از هرگونه نگهداری بی‌نیاز می‌کند. بنابراین برخلاف دسته گل رز معمولی، رز جاودان اصلا نیازی به توجه و رسیدگی ندارد. این گل‌ها نیازی به آب و تعویض مداوم گلدان ندارند و دچار پژمردگی و ریزش گلبرگ‌ها نخواهند شد.

در طی روند جاودان سازی، عطر طبیعی گل رز از بین می‌رود. بنابراین پس از پایان فرآیند جاودان سازی، کمی عطر طبیعی رز به گل اضافه شود که در نهایت رز جاودانی بی نقص با عطری خوش به دست شما عزیزان برسد.

لازم به ذکر است که این رزهای از لحاظ بیولوژیکی هیچ ضرری برای کودکان و یا حیوانات نیز ندارند.

بهترین راه برای نگهداری از رز جاودان این است که گل را از جعبه اصلی خود خارج نکنید.

معنی و مفهوم انواع گلهای رز

گل رز در تمامی کشور و فرهنگها همواره محبوب و نمادی از عشق و هیجان بوده که هر رنگ از این گل زیبا دارای معنی و مفهوم خاص خود بوده و می‌تواند برای هدیه دادن به دوست، خانواده و افراد موردعلاقه شخصی سازی شود.

رزهای جاودان زیبای مجموعه Erose در رنگهای متفاوت و زیبایی عرضه میشوند که اینجا برای انتخاب رنگ این رزها قصد داریم به شما عزیزان کمک کنیم.

رزهای جاودان نمادی برای تعهد به محیط زیست، پرورش دهندگان گل رز و خانواده‌‌ی بزرگ باغبانان است. که با خریدن گل‌های جاودان و با وجود ماندگاری چندین ساله آنها میتوانید، به کاهش تولید کربن در پروسه تولید نامحدود گل‌ها کمک ‌کنید.

  • گل رز جاودان با رنگ قرمز

گلهای رز قرمز به معنی عشق، علاقه و اشتیاق میباشند. گل رز قرمز،  یک رز کلاسیک و با معنای واضح “دوستت دارم” است که یک انتخاب محبوب برای گل روز ولنتاین به شمار می رود. همچنین گل رز قرمز می تواند به معنای آماده بودن برای تعهد باشد و نشان دهنده اشتیاق عمیقی برای آن فرد دارد. اگر می خواهید به کسی بگویید که او را دوست دارید، یک گل رز قرمز یک میان بر زیبا برای آن است و چه بهتر که این گل را از نوع جاودان انتخاب کنید که نشان دهنده عشق و علاقه ابدی شماست. همچنین این رنگ رز یک یادآور عالی برای عشق، لحظات عاشقانه و احساسات ناب است.

  • گل رز جاودان با رنگ بنفش:

گل رز بنفش، رزی منحصر به فرد و در عین حال خیره کننده است که می توانند کاملاً جلب توجه کند. این رنگ از گل رز غالباً نماد دلربایی، شگفتی، شکوه و رمز و راز و همچنین عشق و شیفته شدن در نگاه اول می باشد. بنابراین، اگر شما پنهانی از فردی خوشتان می آید یا اگر کسی توجه شما را جلب کرده است، این گل رز انتخابی عالی می باشد!

  • گل رز جاودان با رنگ آبی:

گل رزهای آبی بیانگر رمز و راز  یا دست نیافتنی بودن است. اگر یک گل رز آبی را به کسی هدیه می دهید درواقع یعنی به او می گویید “تو فوق العاده و بی نظیر هستی”. گل رز آبی برای افراد مستقل و خودساخته عالی است.

  • گل رز جاودان با رنگ نارنجی:

این گل نماد تشویق و اشتیتق است

گل رز با رنگ نارنجی نمادی بزرگ و آتشین به معنای میل، شیفتگی، اشتیاق و انرژی است. گل رز نارنجی انرژی و هیجانی زیاد را به شما میبخشد و همچنین حمایت و تایید را بروز می‌دهد. هدیه دادن گل رز نارنجی راهی مناسب برای بیان آرزوی موفقیت است و این رز برای مدت طولانی لذت و تشویق شما را یادآور خواهد بود.

  • گل رز جاودان با رنگ صورتی:

گل رزهای صورتی نماد تحسین و افتخار بوده و همچنین می توانند نمادی از  ظرافت زنانه و شیرینی باشد. یک گل رز صورتی پررنگ می تواند نشانگر قدردانی، و تشکر کردن باشد. اما یک گل رز صورتی کمرنگ و روشن نشانگر واضحی از  لطف و لطافت، شادی و خوشبختی می باشد. این رز، یک نماد همیشگی است که به گیرنده می‌گوید شما چقدر برای او ارزش قائل هستید و او را تحسین می‌کنید.

  • گل رز جاودان با رنگ زرد:

گل رز زرد نشان دهنده دوستی، شادی و دلسوزی است. این رنگ گل رز که به رنگ آفتاب و خورشید میباشد همچنین میتواند نماد گرما، لذت، خوشحالی و محبت نیز باشد. رز جاودان زرد برای سال‌ها لبخند و شادمانی را به زندگی می‌آورد و نمادی برای ارزشمند بودن دوستی شماست.

  • گل رز جاودان با رنگ سفید:

گل‌های رز سفید غالبا ً معرف پاکی و خلوص, معصومیت و جوانی هستند. گاهی اوقات از گل رز سفید به علت ارتباط با عشق جوانی و وفاداری ابدی به عنوان گل رز عروس یاد می‌شود. گل رز سفید می‌تواند نماد شروع تازه و عشق ابدی باشد و همچنین برای فردی که به خانه جدیدی رفته است نیز مناسب است، زیرا نماد یک آغاز تازه و جدید است. همچنین این رنگ رز نشانه کوچکی برای محبت دوستانه و گلی برای آرزوی سلامتی هنگام عیادت نیز می باشد.

  • گل رز جاودان با رنگ عاجی:

گل رز با رنگ عاجی شبیه به گل رز سفید است اما معنای کاملاً متفاوتی دارد و طیف آن نیز کمی دارای تناژ کرم رنگ می باشد. این رنگ از گل رز نمایانگر جذابیت، اندیشیدن و برازندگی هستند. گلهای رز عاجی نشان دهنده کمال هستند و این گلها برای نشان دادن اهمیت به کسی بدون قصد عاشقانه، می تواند انتخابی عالی باشد.

  • گل رز جاودان با رنگ سبز:

گل رز با رنگ سبز، نشنانگر زندگی، رشد و تجدید مداوم زندگی و انرژی است. گل رز سبز نمادی از جوان سازی مداوم روح و باروری است و می تواند نمادی از  فراوانی و فضل باشد. گل رز با رنگ سبز گلی بسیار دلپذیر است و می تواند حس تعادل، ثبات و آرامش را به ذهن انسان منتقل کند.

  • گل رز جاودان با رنگ سیاه:

گل رز با رنگ سیاه، گلی مرموز است که می تواند معانی بسیاری را منتقل کند. رنگ سیاه اغلب به معنای مرگ و عزاداری می باشد و معمولاً در مراسم ختم استفاده میشود. اما گل رز سیاه معنای مثبت تری دارد! این رنگ از رز می تواند برای شروع چیزهای جدید و تغییرات اساسی مناسب باشند. گل های رز سیاه با داشتن نماد تولد می توانند اعتماد به نفس  ایجاد کنند و امید و شجاعت را به همراه آورند.

  • گل رز جاودان با چندین رنگ:

گل های رز با چند رنگ منحصر به فرد هستند و روشی جالب و بی نظیر برای ارسال پیام شما فراهم می کند. برای مثال، یک شاخه گل رز زرد با نوک قرمز می تواند به معنای دوستی و یا عاشق شدن باشد در حالی که یک گل رز صورتی و سفید می تواند هدیه ای مناسب برای تشکر کردن از دوست خوب باشد.

استفاده از گلهای رز جاودان در دکوراسیون

انواع گل‌های جاودان می‌توانند جلوه‌ ی بسیار زیبا و جذابی را در خانه و محل کار شما رقم بزنند. همانطور که می‌دانیم رزهای جاودان ضمن داشتن ظاهری مانند گلهای تازه، به نگهداری خاصی نیز نیاز ندارد.

  • این نوع گلهارا میتوانید برای طراحی و دیزاین در راهرو خانه تان بر روی شلف قرار دهید. چه استقبالی  بهتر از این که وقتی مهمان وارد منزل شما می‌شود، یک جعبه رز طبیعی در اولین نگاه دلربایی کند؟ رزهای جاودان مجموعه ما به دلیل دارا بودن جعبه شکیل کوچک بسیار برای قرار دادن بر روی میزهای کوچک مناسب هستند و می‌توانند رنگ و لعاب دیگری به بخش ورودی منزل شما ببخشند. می‌توانید با قرار دادن رزهای جعبه‌ای تکی، به محیط ظرافت ببخشید و یا با جعبه‌های چندتایی رز، تمام توجهات را به این گل‌های شیک جلب کنید.
  • همچنین از این گلها میتوانید برای دیزاین اتاق و میزتان استفاده کنید. همچنین با قرار دادن این نوع گلهای زیبا و ماندگار بر روی میز کنار تختتان، بعد از خاموش کردن خسته کننده آلارم صبح، متوجه زیبایی و تازگی این گل زیبا شوید و صبح خود را زیباتر شروع کنید. همچنین می‌توانید گل رز جاودانتان را بر روی میز آرایش خود قرار دهید و یا جعبه آن را به سلیقه خود با روبان‌ و اکلیل یا.. تزئین کنید.
  • با قرار دادن یک جعبه از رز جاودان بر روی میز جلو مبلی، میتوانید فضای زیبا و احساسی  تازه در فضای پذیرایی و خانواده خود ایجاد کنید. و یا میتوانید ظرافت و زیبایی را به آشپزخانه یا میز ناهارخوری خود اضافه کنید.
  • مدت ها است که قدرت گلها برای افزایش خلاقیت و ارام بخش بودن برای روان ما اثبات شده است. با نگهداری یک باکس زیبا از گلهای جاودان میتوانید محل کار خود را به محیطی زیبا و انرژی زا برای خود و همکارانتان تبدیل کنید.

 

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *